Z myślą o naszych drogich czytelnikach postanowiliśmy wprowadzić zmiany do systemu oceniania, aby stał się on bardziej czytelny, a ocena końcowa w pełni odzwierciedlała naszą opinię o grze.
Dotychczas każdy z recenzentów wystawiał ocenę od 0 do 3, gdzie 0 oznaczało 0 punktów, ale 1 – już 2 punkty, 3 – 4 punkty, a 3 – 4 punkty. Powstało wiele nieporozumień, a procentowa ocena na końcu wydawała się być przypadkowa.
Od tej pory oceniamy w sposób następujący:
Każdy recenzent wystawia ocenę od 1 do 6. Każdej ocenie odpowiada wartość procentowa.
1 – 0% – Gra nie powinna zostać wydana ze względu na rażące niedociągnięcia.
2 – 20% – Podczas rozgrywki zauważyliśmy poważne wady, które bardzo ją utrudniają.
3 – 40% – Gra jest daleka od ideału, ma nieliczne zalety.
4 – 60% – Tytuł ma w sobie „to coś”, ale parę rzeczy można jeszcze poprawić.
5 – 80% – Gra zasługuje na uwagę, miło spędza się przy niej czas.
6 – 100% – Pozycja obowiązkowa dla każdego szanującego się gracza.
Z procentów wyciągamy średnią i wystawiamy ocenę od 1 do 10 z możliwością dodania 0,5.
Przykład:
Oceny 6, 6, 5, 4 = (100% + 100% + 80% + 60%)/4= (1 + 1 + 0,8 + 0,6)/4 = 3,4/4 = 0,85 = Ocena końcowa 8,5 na 10
Kto co ocenia?
Przypominamy, że każdy recenzent stara się skupiać się na „swojej działce” i odpowiada na pytania:
Plus – mechanika rozgrywki: Czy gra się płynnie? Czy rozgrywka jest zbalansowana? Czy wprowadza coś nowego?
Minus – wady mechaniki rozgrywki: Czy twórcy mechaniki w jakimś momencie się potknęli? Czy bardzo utrudnia to rozgrywkę?
Artystka – oprawa gry: Czy graficy napracowali się nad grą? Czy jest czytelna? Czy instrukcja jest dobrze napisana?
Prowadzący – satysfakcja z rozgrywki: Dla kogo jest przeznaczona gra? Czy będzie się w nią grać przyjemnie po kilku pierwszych rozgrywkach?
Mamy nadzieję, że nowy system oceniania przypadnie wam do gustu! Już jutro ukaże się pierwsza recenzja w nowym systemie!