Magnum Sal

Kod EAN: 5902596011017
Minimalny wiek: 10 lat
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 90 - 90 min.
  Sugerowana cena detaliczna: 99.00 zł.

Oceń grę:

Roku pańskiego 1368 miłościwie nam panujący Kazimierz Wielki mocą swego królewskiego prawa ustanowił dokument zwany Statutem Żup Krakowskich. Jasno stoi w nim zapisane, iż kto otrzyma z rąk Króla tytuł urzędniczy Żupnika Królewskiego, zarządzać będzie Kopalnią Soli w Wieliczce, Magnum Sal zwaną. Jaśnie Pan żupnikiem swym królewskim tego ze sztygarów mianuje, kto pracą swą dowiedzie, iż fach żupniczy najlepiej opanował i na chwałę Królestwa Polskiego eksploatacyję Żup Krakowskich poprowadzi.   Każdy z graczy wciela się w sztygara – zarządcę górniczej ekipy. W czasie gry gracze będą starali się jak najefektywniej wydobywać sól z kopalni, a następnie tak pozyskane „białe złoto” sprzedawać na targu. Przede wszystkim jednak, gracze będą realizować królewskie zamówienia na sól. Ten, który zarobi najwięcej na wydobyciu soli, otrzyma tytuł żupnika i wygra grę.   Magnum Sal zostało stworzone przez duet autorów: debiutującego jako projektant redaktora GamesFanatic.pl  – Marcina Krupińskiego i autora „Małych Powstańców” – Filipa Miłuńskiego. Autorem ilustracji jest Piotr Nowojewski, znany polskim graczom między innymi z świetnej oprawy graficznej gry Hannibal Barkas.   Marcin Krupiński (ur. w 1981 roku, w Suwałkach): z zawodu i pasji programista. W świat nowoczesnych gier planszowych wkroczył stosunkowo niedawno gdyż w 2008 roku. Obecnie jeden z redaktorów w portalu GamesFanatic.pl. Członek grupy autorów i testerów Monsoon Group. Magnum Sal jest jego planszowym debiutem, ale obiecuje że nie będzie to jego ostatnia gra.   Filip Miłuński (ur. W 1981 r., w Toruniu) – młody (wciąż;) projektant gier planszowych i karcianych, współpracujący między innymi z wydawnictwem Egmont Polska. Na co dzień dziennikarz społeczny. Autor Małych Powstańców i Na Grunwald. Założyciel warszawskiej grupy autorów i testerów gier – Monsoon Group.