Gra o Tron

Kod EAN: 5902259200482
Minimalny wiek: 14 lat
Liczba graczy: 3 - 6
Czas gry: 180 - 180 min.
  Sugerowana cena detaliczna: 219.95 zł.

Oceń grę:

Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty „Dzikich” i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.   Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:   Dom Lannisterów Stannis Baratheon  Dom Greyjoy Dom Starków Dom Tyrell Dom Martell   Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.   Oparta na bestsellerowej serii „Pieśń Lodu i Ognia”  autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones – gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.   Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.   When you play the game of thrones, you win or you die. There is no middle ground. – Cersei Lannister   Na czym to polega?   Pięciu graczy – pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.   Każda tura składa się z 3 faz – fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów – tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) – wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.   Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji – może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów – jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.   W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:   Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry) Lennictwa – decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew Dwór Królewski – reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie – siłę rozkazów, jakie można wydawać.   Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż… gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.   Nagrody zebrane przez grę: Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku „Best Boardgame of the Year Origins 2004” Zwycięzca „Gamers’s Choice Award Origins 2004 ”