Belfort (edycja polska)

Kod EAN: 5908445421211
Minimalny wiek: 12 lat
Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 120 - 120 min.
  Sugerowana cena detaliczna: 145.00 zł.

Oceń grę:

Jedna z najlepszych planszowych gier ekonomicznych, w jakie zdarzyło nam się grać (a graliśmy już w wiele). Przepis na grę jest bardzo prosty – to tak jakby do solidnej gry o budowaniu zamku dodać szczyptę klimatu fantasy, a całość wymieszać tak, aby bogactwo i różnorodność połączyły się z planowaniem i długoterminową strategią, by w efekcie dać przepyszny efekt w postaci wybitnie grywalnej gry.   Przenieśmy się na chwilę w zamierzchłe czasy, gdy w lasach mozna było spotkać elfy, pod ziemią niepodzielnie rządziły krasnoludy, a w przestworzach raz na jakiś czas udało dostrzec się smoka. Raz na jakiś czas, bo szybko nauczyły się, żeby nie podlatywać za blisko skupisk pokracznych, dwunożnych stworzeń dowolnego rodzaju. A tych powstawało coraz więcej i więcej, a największym z nich miał być zamek Belfort.   To właśnie Twoim zadaniem będzie jego wzniesienie, a konkurować będziesz z innymi mistrzami budowniczego rzemiosła, gdyż klucz do miasta otrzymać może tylko jeden z was. Tyle tytułem przydługiego wstępu – teraz konkrety!   Co będziesz miał do dyspozycji? Przede wszystkim mnóstwo różnorodnych budynków, dzięki którym otworzysz sobie dostęp do nowych możliwości. Karczma, Uniwersytet, Kuźnia, Targ, czy nawet Zamkowe Ogrody – każdy z nich ma specjalne właściwości i pozwoli Ci uzyskać przewagę nad innymi budowniczymi. Umiejętne łączenie ich w łańcuchy produkcyjne stworzy samonapędzającą się maszynkę, dzięki której mury zamku rosnąć będą jeden po drugim z każdym mrugnięciem okiem! Ilość możliwych kombinacji wprost przyprawia o zawrót głowy! Pod Twoją komendą będziesz miał gromadę elfów, krasnoludów i gnomów, a ich umiejętne wykorzystanie pozwoli Ci nagromadzić surowce szybciej od pozostałych graczy. Do tego dołóżmy jeszcze wspaniałe Gildie, które już walczą o wpływy w jeszcze nie wybudowanym zamku. Ich wsparcie, mimo, że kosztowe może okazać się nieocenione podczas tej rywalizacji, zwłaszcza, że swoje placówki założyły wszystkie znamienite, od drwali, górników i bankierów, po magów, dyplomatów i złodzieji. Oj będzie w czym wybierać!   Walcz o wpływy w dzielnicach, buduj, zatrudniaj, produkuj (i płać podatki), wszystko po to, aby pokazać, że to Tobie nalezy się miano Mistrza Architekta, chwała, splendor i klucze do miasta!